BLOG

6 skvelých tipov pre dizajn loga

Logo je nevyhnutnou súčasťou brandingu každej spoločnosti. Považuje sa za prvý kontaktný bod, a to najmä pre potenciálnych zákazníkov. Dizajn loga by ste si teda mali poriadne premyslieť. Ide o dôležitú časť celého vášho podniku a taktiež o prvý dojem ľudí, ktorí vás navštívia.

 

V dnešnej modernej dobe by malo byť vaše logo prispôsobené pre publikovanie na viacerých sociálnych sieťach. Výhodou je, keď pôsobí ostro a zreteľne. Človek si tak logo všimne aj v tých najmenších ikonách. V prípade, že chcete tvorbu loga prenechať na profesionálov, obráťte sa na kvalifikovaných grafikov.

 

Avšak, aj v tejto situácii im určite pomôže váš vlastný návrh, ktorý bude o to viac originálny. Zvolajte vo vašej firme poradu a zoberte do úvahy všetky názory, ktoré vám vaši kolegovia ponúknu. Iba tak budete vedieť vytvoriť dokonalé a predovšetkým kreatívne logo. Aby sme vám s tým ale aspoň trochu pomohli, prinášame 6 skvelých tipov pre dizajn loga, na základe ktorých sa môžete inšpirovať.

1. Nebojte sa použiť farby

Rozhodne nemajte obavy z použitia viacerých farieb. Avšak aj v tomto prípade by ste mali mať vedomosti o tom, čo ktorá farba znázorňuje. Je to najmä kvôli tomu, že farba na logu určuje posolstvo vašej firmy.

Ak zvolíte napríklad červenú farbu, znamená to, že vaša značka je agresívna, vášnivá a energická. 

 

V návrhu loga by mali byť použité jasné a výrazné farby. Iba tak upútate pozornosť druhých ľudí.

Nezabúdajte však zvoliť ten správny odtieň, ktorý bude vystihovať vašu značku. Grafický dizajn je dnes hotová veda a ľudia, ktorí pracujú v tomto sektore vedia, že s farbami sa dá veľmi efektívne pracovať.

 

2. Vyberte si typ loga

Základom pri návrhu loga je vybrať ten správny typ pre vašu firmu. Obľúbené sú tzv. logotypy, ktoré znázorňujú názov vašej značky. Zákazník tak okamžite spozoruje meno spoločnosti a logotyp sa tak stáva reklamou vašej vlastnej značky.

 

Ide teda o praktický produkt, ktorý je v grafike veľmi preferovaný. Taktiež spĺňa aj svoju praktickú funkciu. Nebudete musieť míňať množstvo financií na to, aby ste spropagovali svoju značku, logotyp to urobí za vás.

Ak však chcete mať na logu aj určitý symbol, odporúčame vám zvoliť kombinovaný dizajn. To znamená, že logo bude hovoriť o názve vašej spoločnosti ale tiež bude niečo symbolizovať.

 

3. Zvýšte záujem pomocou loga

Skvelou alternatívou je vytvoriť z vášho loga niečo nezabudnuteľné. Cieľom loga je spojenie so zákazníkom a zvýšenie záujmu. Návrh loga by mal niečo určité symbolizovať, tak, aby to bolo ľahko zapamätateľné.

 

Zákazníci si tak jednoducho a rýchlo spomenú na vašu spoločnosť. Pamätné logá symbolizujú predovšetkým rovnováhu medzi vizuálnou a textovou stránkou. Okrem iného, jasne poukazujú na tón vašej značky a jej vlastnosti.

4. Jednoduché, upravené a čisté!

Pri návrhu loga by ste mali použiť jednoduché farby, písmo a znaky. Príliš neprehľadné farby alebo zložitý tvar loga môže v zákazníkovi vyvolať zmiešané pocity. Na jednoduché logá vsadili aj celosvetovo známe značky, ako napríklad Nike, Pepsi alebo Apple.

 

Jednoduchosť dizajnu vám tak zaručí väčší záujem zákazníkov. Nezabúdajte tiež na to, že takýto typ loga sa ľahko stane súčasťou pamäte ľudí, a to prispieva k identite vytvárania vašej značky.

 

5. Nadčasový dizajn

Dizajn loga môže byť, samozrejme, aj nadčasový. Ten sa zameriava skôr na kvalitu ako kvantitu. Eliminuje množstvo nepotrebných prvkov, šialených nápadov a zameriava sa predovšetkým na to, čo v skutočnosti funguje.

To znamená, že nadčasový dizajn berie do úvahy najmä základné nápady a hodnoty vašej značky. Nadčasové logá zachovávajú jednoduché a selektívnejšie farby. Týmto spôsobom sa odhalí najefektívnejšia cesta prenosu hodnôt vašej značky, a to bez akýchkoľvek komplikácií.

 

6. Zamerajte sa na detaily

Grafický dizajn je, samozrejme, aj o detailoch. Práve tie vytvoria aj z nezaujímavého návrhu skutočný unikát v podobe kvalitného a originálneho loga. Detaily sú v tomto prípade veľmi dôležité, keďže zaručujú určitú odlišnosť od ostatných značiek. Pri tvorbe návrhu tak nezabúdajte myslieť aj na isté detaily, ktoré vystihujú vašu značku po každej stránke.

 

Použité zdroje: 

tailorbrands.com

designhill.com

Share post:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Facebook

Sociálne média