Pokiaľ sa chcete uplatniť v online svete, nezaobídete sa bez kvalitného marketingu. V dnešnom vysoko konkurenčnom prostredí je podstatné, aby ste so svojím projektom už od začiatku podávali najlepší možný výkon. Práve preto je dôležité spolupracovať s profesionálmi. Čo všetko zahŕňa výber marketingovej agentúry a ako nájsť odborníkov, ktorí povýšia vaše podnikanie na nový level?
Hoci marketing sa môže v niektorých oblastiach javiť ako jednoduchá záležitosť, v skutočnosti je veľkou vedou. Jednoduché spustenie Google či Facebook kampane síce zvládne takmer každý, no práca profesionálnych marketérov je ďaleko obsiahlejšia. Spočíva v nekonečných analýzach, kreatívnych nápadoch, sledovaní najnovších trendov a optimalizáciách. No čo je podstatné, spolupráca s profesionálmi je o skúsenostiach. Oveľa ľahšie sa na trhu presadíte s pomocou ľudí, ktorí sa v danom segmente pohybujú roky a kooperovali s viacerými podnikateľmi vykonávajúcimi podobné činnosti ako vy.
Pracovníci profesionálnej marketingovej agentúry vám dajú iný pohľad na vec. Pomôžu nasmerovať vašu značku na cestu, ktorá vedia k úspechu. Investícia do spolupráce s odborníkmi sa vám tak veľmi rýchlo vráti v podobe výsledkov, ktoré by ste sami dosiahli len ťažko. Otázka však znie – ako nájsť tú najlepšiu marketingovú agentúru?
Skúsenosti sú základ úspechu
Výber marketingovej agentúry sa nezaobíde bez analýzy trhu. Ujasnite si svoje možnosti a parametre vášho podnikania. Pokiaľ máte drobný lokálny e-shop, spolupráca s veľkou marketingovou agentúrou zastrešujúcou projekty nadnárodných firiem nemusí byť vhodným riešením pre vás. Najmä z finančného hľadiska. Viac sa vám oplatí voliť menšiu, avšak stále profesionálnu agentúru.
A naopak, pokiaľ máte väčšiu spoločnosť a plánujete rozbehnúť veľkolepé projekty, agentúra s veľkým tímom profesionálov bude pre vás najvýhodnejšia.Preferujte spoluprácu s agentúrami, ktoré už majú čo-to za sebou. Na webe marketingovej agentúry si prezrite referencie, prípadne zoznam minulých a aktuálnych klientov. Na základe neho dokážete pomerne rýchlo odhadnúť, aké skúsenosti jej pracovníci majú. Pozornosť venujte aj autentickým recenziám od zákazníkov, ktoré vám taktiež dokážu napovedať veľa o danej agentúre.
Správny mix zručností
Pýtate sa, ako si vybrať vhodnú reklamnú agentúru? Z praktického hľadiska sa najviac oplatí spolupráca s agentúrou, ktorá dokáže zastrešiť kompletne celý marketing. Teda, vytvorí kampaň, ovláda všetky sociálne médiá, pomôže vám s dizajnom a úpravami webstránky, zabezpečí tvorbu fotografií a videa, nastaví rôzne formáty reklám… Komunikácia s viacerými špecializovanými agentúrami môže byť zbytočne zdĺhavá a neraz pri nej dochádza k rôznym konfliktom.
Stále však dbajte na profesionalitu. Je jasné, že agentúra s 3 zamestnancami nedokáže vykonávať všetky marketingové aktivity. Ak vám tvrdí, že to zvládne, je to pravdepodobne na úkor kvality. Jednoducho, pokiaľ sa jeden človek venuje 5 oblastiam marketingu naraz, výsledky obvykle nie sú najlepšie. Uprednostnite preto agentúry, ktoré majú v tíme viacero špecialistov na jednotlivé oblasti marketingu. Vďaka tomu budete mať istotu, že všetky formy spolupráce budú fungovať na jednotku.
Spoločné hodnoty a štýl komunikácie
Marketingové agentúry sa obvykle dokážu ľahko prispôsobiť vašej značke. Doslova „nasajú“ váš komunikačný štýl, ktorý následne implementujú do jednotlivých kampaní a aktivít. Predsa len však platí, že výber marketingovej agentúry je dobré založiť aj na vzájomných sympatiách a spoločných hodnotách. Pokiaľ uznávate s pracovníkmi danej agentúry rovnaké hodnoty, zhodnete sa na jednotlivých postupoch a prirodzene komunikujete rovnakým štýlom, spolupráca bude prebiehať oveľa hladšie.
Pred tým, ako s nejakou marketingovou agentúrou uzatvoríte spoluprácu, obvykle budete mať viacero posedení alebo online hovorov s jej pracovníkmi. Už na základe nich dokážete usúdiť, či s danou agentúrou máte podobné hodnoty a spolupráca vám bude „klapať“. Všímajte si skúsenosti a profesionálne zručnosti, ale dajte aj na svoju intuíciu. Ak si s agentúrou vybudujete dobré vzťahy, odrazí sa to aj na lepších výsledkoch spolupráce.
Pozerajte sa do budúcnosti
Nikde nie je napísané, že s jednou marketingovou agentúrou budete musieť spolupracovať do konca života. Avšak, výber marketingovej agentúry by mal byť spojený aj s predikciou dlhodobej spolupráce. Každej agentúre chvíľu trvá, kým sa dokonale zladí s vašou značkou, porozumie vašim hlavným hodnotám a nájde optimálne spôsoby, ako osloviť vašu cieľovú skupinu. Keď sa to už danej agentúre podarí, ukončiť s ňou spoluprácu a začať celý proces odznova je zbytočná strata času. Snažte sa preto budovať dlhodobé spolupráce, ktoré vám budú prinášať konzistentné výsledky.