Facebook patrí v aktuálnej dobe medzi najpoužívanejšie marketingové nástroje na oslovovanie nových a existujúcich zákazníkov. Platené propagácie umožňujú presne zasiahnuť konkrétnu cieľovú skupinu a motivovať ku konverzii. Avšak, do hry vstupujú aj mnohé časté chyby reklám na Facebooku, ktoré vás zbytočne oberajú o predaje a zárobky. Na ktoré z nich by ste si mali dávať pozor?
Jednou z veľkých výhod, ale zároveň aj nevýhod Facebook reklám, je ich ľahká dostupnosť. Aj keď s nastavovaním propagácií nemáte vôbec žiadne skúsenosti, na Facebooku to dokážete za niekoľko minút.
Mnoho začiatočníkov však začne do reklám „liať“ peniaze bez akejkoľvek stratégie a končia tak zbytočne s veľkými stratami. Treba si uvedomiť, že Facebook reklamy nie sú čarovným prútikom, ktorý vám automaticky zabezpečí veľké predaje. Ak s nimi chcete mať úspech, musíte o nich niečo vedieť, premyslieť si svoje kroky vopred a vyhýbať sa častým chybám začiatočníkov.
Spustenie Facebook reklamy bez stratégie
Aby mohla byť reklama na Facebooku úspešná, musíte k nej mať detailne premyslenú stratégiu. Kam sa dostane zákazník, keď klikne na reklamu? Vytvorte si plán, ktorý bude pokrývať celú cestu vášho potenciálneho zákazníka od kliknutia na reklamu až po nákup.
Darmo spustíte dokonalú propagáciu, keď po kliknutí na odkaz sa používateľ dostane na nedokončený homepage, z ktorého je zmätený. Pred spustením reklamy najprv všetko poriadne otestujte a uistite sa, že všetky súčasti vášho plánu fungujú bezchybne.
Do stratégie nezabudnite naplánovať aj remarketing. Teda, opätovné oslovovanie ľudí, ktorí síce na vašu reklamu klikli, no nevykonali konverziu. Myslite na všetky scenáre a vytvárajte rôzne alternatívne plány kampane. Detailná stratégia je vždy základom úspešnej reklamy. A naopak, marketéri bez plánu končia s veľkými stratami a mizivými predajmi.
Nedostatočné definovanie cieľovej skupiny
Plán kampane sa nezaobíde bez definovania cieľovej skupiny – ľudí, ktorým sa bude vaša reklama zobrazovať. Medzi najčastejšie chyby reklamných kampaní na Facebooku patrí to, že mnohí začiatočníci definujú cieľovú skupinu „od oka“. Respektíve, určia len niektoré základné parametre a mnohé pokročilejšie funkcie vôbec nevyužijú.
Nedostatočne definovaná cieľová skupina znamená, že reklama sa môže zobrazovať aj ľuďom, ktorí o váš produkt alebo službu vôbec nemajú záujem.Je dôležité uvedomiť si, že na Facebooku neplatíte za kliknutie na reklamu, ale za počet zobrazení.
Ak sa budú reklamy zobrazovať ľuďom, ktorých nezaujímajú, vy za ne síce zaplatíte, ale nezískate žiadnych zákazníkov. Čím presnejšie pri nastavovaní reklamy definujete cieľovú skupinu, tým efektívnejšie sa váš rozpočet využije a vy získate cenné konverzie.
Nevhodný typ reklamy
Na Facebooku môžete propagovať rôzne typy príspevkov – fotky, videá, kolekcie, „slideshows“ či odkazy na web s titulným obrázkom. Je dôležité prispôsobiť typ reklamy produktu alebo službe.
Povedzme, že ponúkate službu osobného trénera. Pravdepodobne sa vám podarí dosiahnuť lepšie výsledky, keď spropagujete kvalitné motivačné video, ako keby ste zaplatili za propagáciu domovskej stránky vášho webu s nekvalitným titulným obrázkom. Propagujte obsah, ktorý je pútavý a osloví vašu cieľovú skupinu. Nerozvážny výber typu reklamy vás dokáže zbytočne obrať o množstvo konverzií.
Zanedbanie popisu
Či už je to reklama na Facebook alebo Instagram, vždy si dávajte pozor na jej popis. Mnohí začiatočníci popis nepridajú vôbec, alebo narýchlo vymyslia nejaký text, len aby v danej kolónke neostalo voľné miesto. Aj tento detail patrí medzi časté chyby reklám na Facebooku, ktoré vás oberajú o zákazníkov.
Popisy by mali byť stručné, jasné a motivujúce. Nikomu sa nechce čítať dlhé litánie, no ani niekoľko slovný popis bez akejkoľvek emócie vás nikam neposunie. Pri tvorbe popisov si dávajte pozor na gramatické chyby, ktoré pôsobia odradzujúco.
Absencia optimalizácie
Nikdy nerobte to, že Facebook reklamu spustíte a skontrolujete ju až po tom, ako daná kampaň skončí. Vždy priebežne sledujte výkonnosť propagácií a v prípade potreby neváhajte zasiahnuť. Keď vidíte, že danej reklame sa darí, zvážte, či sa vám neoplatí zvýšiť rozpočet.
A naopak, ak nejaká kampaň očividne nefunguje, skúste zmeniť jej obsah, prípadne ju nahraďte inou. Vyhnete sa tak zbytočnému vyhadzovaniu peňazí „von komínom“.
Ak ste začiatočník, chyby reklám na Facebooku sa vám často nevyhnú. Pokiaľ chcete už od začiatku dosahovať skvelé výsledky a neučiť sa zbytočne na vlastných chybách, zverte radšej správu Facebook kampaní do rúk profesionálom.